Jelenlegi hely

Fogászatilag gondtalan élet

Az adminisztrációban eltöltött éveket is beleszámítva 23 évig kereskedelemben dolgoztam. 18 évig a kereskedelmi partnereink maximális elégedettsége és az együtt töltött évek hasznos együttműködése volt a legfontosabb számomra.
Nekem mindig fontos volt az etikus, korrekt üzleti magatartás benntartása, mert azzal lehetett jövőt építeni és fejlődni minden területen.
Sokak fejében a kereskedelem egészen más terület, mint az egészségügy, holott szerintem az erkölcsi és az etikai normák az élet minden területére egyformán vonatkoznak. Az már más dolog, hogy kinek milyen szinten vannak az erkölcsi és etikai normái.
ÉS ez miért is foglalkoztat engem...
Az elmúlt 7 évet megelőzően a fogászatról, a fogorvosról csak saját élményeim alapján tudtam megfogalmazni dolgokat. Iskolafogászat, ahol a fogorvos néni az apró barna foltokat a kettes fogamról úgy távolította el, hogy fúróval belefúrt, majd betömte valamilyen tömőanyaggal, ami pillanatnyilag jó megoldásnak tűnt, de néhány év múlva a problémáim halmazát indították el. Vagy egy gyökérkezelés után úgy belobbant a fogam, hogy CSAK a húzás volt a megoldás, amit, hogy ne kelljen lecsiszolni még egy fogat üvegpilléres megoldással oldotta meg a doktornő, aminek eredményeként az addigi aktivitásom, mint kerékpározás, aerobik torna süllyesztőbe kerültek, mert annyira fájt a térdem, hogy nem bírtam a terhelést. Illetve hab a tortán, a 10 darab cirkon korona felhelyezése utáni időszak, amikor is a rossz pozíció és a nem megfelelő fogtömeg és fogméret miatt 6 darab ép (és ezek ténylegesen tömésmentes, szép fogak voltak) fogamat kellett lecsiszolni, mert 2,5 év alatt úgy elkoptak, hogy nem volt más választás.
Tehát elmondhatom, hogy a kedvesség, a higiénikus környezet, a nagy nevű fogorvos ideológiája nálam már csak a múlt. Az őszinteség, a stabil adatokkal történő felkészítés és a tényleges eredmény, amik szinte érzelemmentes tényszerűségek válnak a legnagyobb érzelmi magasságokká, amikor is a páciens az elvégzett munka eredményét viseli és nem elviseli a szájában, és sírva mond köszönetet a kollégáknak, hogy egy számára hosszú folyamat - most nem a fogászati kezelés folyamatára gondolok, hanem amíg megfogalmazódik a döntés a változtatásra gondolat és a telefonhívás a konzultációra való időpontkérés miatt között telik el- lezáródott úgy ahogy még eddig soha, hogy a fogpótlás átadását követően azonnal érzi, hogy minden a helyén van és olyan, mint amire mindig is vágyott.
És itt csatolnék vissza a blog elején említett gondolatomhoz. A fogászatban is az emberi kapcsolatok, az együttműködés és az elégedettség mindkét oldalon elvek működnek hosszútávon, nem kis etikai magatartás mellett. Míg a múltbéli munkám kapcsán az volt a fontos, hogy a vevőpartnerem az általunk beszállított termékkel gondtalanul tudja végezni a napi munkáját, addig a mostani munkám és főleg munkatársaim munkája eredményeként az a legfontosabb, hogy az ellátott pácienseink úgy tudják élni a mindennapjaikat, hogy a fogászat csak akkor jusson eszükbe, ha jönniük kell az éves kontrollra és biztosan tudják, hogy ezen a területen biztonságban van, nyugodtan végezhetik saját munkájukat és fogászatilag gondtalanul élhetik az életüket.
Amikor felhív egy páciens telefonon, bármit mond a fogászati esetével kapcsolatban, minden szavát megértem, mert valamilyen formában én is megtapasztaltam azokat, de AZT IS, hogyan lehet gyönyörű, az én fogméretemmel megegyező, tökéletesen működő fogpótlást hordani.

Honlapunkon nagyon sok páciensünk munkája a kiindulástól az átadásig megtalálható a www.ekvident.hu/galeria oldalon, ezek a fotók önmagukért beszélnek, de ha valakit a páciens beszámolóink érdekelnek azt a www.ekvident.hu/pacienseink-irtak oldalon olvashatja azokat.